Zdarza się często, że strona przedsiębiorstwa przeładowana jest informacjami. Potencjalny klient zaczyna się denerwować, bo nie może odnaleźć informacji, które mogłyby być dla niego istotne. Czytając zbyt długie teksty zaczyna rezygnować i w efekcie końcowym nie dochodzi do zakupu produktów czy usług. W tym momencie powinien pojawić się landing page.

Strona docelowa zwana dość często micropage, jump page, sales page, microsite ma za zadanie sprzedać. Kierowane są zazwyczaj na nią osoby, które interesuje informacja zawarta w reklamie. Ważne jest to, że użytkownicy nie będą musieli przechodzić przez linki ze strony głównej. Trafienie na landing page jest bardzo łatwe i nieskomplikowane. Wystarczy, że użytkownik sieci kliknie na link sponsorowany, baner czy też w mailing.Landing page jest stworzony specjalnie na potrzeby kampanii marketingowej. Jest ona przepełniona typowo perswazyjnym tekstem oraz przepełniają ją zoptymalizowane słowa kluczowe. Oczywiście są one poszerzeniem reklamy internetowej. Strona docelowa musi być skonstruowana tak, by prowadziła odbiorcę łatwą ścieżką zakupu. Trzeba ograniczyć klientowi możliwość ucieczki ze strony. Namówić go do pozostania na niej jak najdłużej. Internauta ma myśleć tylko i wyłącznie o transakcji do jakiej chcemy go skłonić. Strona docelowa musi zostać zaprojektowana przez profesjonalistów tylko wtedy osiągnie oczekiwany przez nas sukces.