Blog, czyli internetowy pamiętnik

Blog traktowany jest jak internetowy pamiętnik. Nie jest to jednak jedyne przeznaczenie bloga. Dzisiaj blog stał się także sposobem sprzedawania. Informacja jest towarem – można na przykład promować e-booki na blogu i sprzedawać dostęp do nich. Można na blogu promować usługi fryzjerów, kosmetyczek, księgarnie, konkretne produkty takie, jak np. odżywki dla sportowców czy luksusowe perfumy, itp. Bloger ma wielką moc. Może zachęcać internautów do zakupów. Nie jest to zazwyczaj jedyna działalność blogera. Zazwyczaj umieszcza on też w wirtualnej sieci porady, publikuje teksty, komentuje różne zjawiska – w zależności od tematyki bloga. Blog przeważnie jest tematyczny, poświęcony na przykład modzie, urodzie, literaturze, meteorologii. Całe mnóstwo tekstów pojawia się w internecie.  Rozpraszanie się na kilka tematów bloga jest w ogóle niepożądane.

shutterstock_269749832

Profesjonalny blog

Bloger powinien dokładnie przemyśleć koncepcję własnej strony i podjąć decyzję jakie treści na nim będzie zamieszczał. Popularne blogi mogą liczyć na publikowanie reklam w formie banerów, tekstów, flash, itp. Warto zatem poszukać potencjalnych reklamodawców, ponieważ to one będą dla blogera źródłem dochodu. Profesjonalny blog stał się znakomitym biznesem i wyszedł poza pierwotną formę internetowego pamiętnika. Na pewno blogi będą przechodziły jeszcze niejedną ewolucję. To więcej niż pewne, trzeba tylko pewną chwilę poczekać na tego rodzaju rozwiązanie.